ورق کامپوزیت

در این مقاله می‌خوانید:

    • قیمت ورق کامپوزیت
    • مزایای ورق کامپوزیت
    • انواع ورق کامپوزیت
    • ورق کامپوزیت چند کیلو است
    • ورق کامپوزیت ضد حریق
    • ورق کامپوزیت ارزان

متریال مدرن، قیمت مناسب، ماندگاری بالا و سبکی از مزایای ورق‌های کامپوزیت است

وقتی به یک ساختمان اداری یا مسکونی نگاه می‌کنید، نمای آن نخستین چیزی است که به چشم می آید.  هر ساختمانی یک روح دارد و آن باید بیانگر شما و برند شما باشد. اما اگر معماران هنگام طراحی این ساختمان ها گزینه های بیشتری داشتند چه می شد؟

اگر بخواهیم صادقانه بررسی کنیم، با بکارگیری آجر و بتن و استیل در نما خلاقیت زیادی نمیتوان به خرج داد، ضمن اینکه مصالح نامبرده به مرور زمان چرک شده و زیبایی خود را از دست می دهد و وزن بالایی دارند. امروزه به مدد وجود معماری و مصالح مدرن در طراحی یک ساختمان خلاقیت بیشتری می توان به خرج داد. ورق کامپوزیت آلومینیوم از آن دسته مصالح مدرنی است که ظرافت و زیبایی را در نمای ساختمان به ارمغان می آورد.  ورق کامپوزیت آلومینیوم علاوه بر اینکه یک متریال مدرن و زیباست و نصب آن آسان است، طیف وسیعی از مزیت دارد که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

    1. ورق کامپوزیت آلومینیوم مصالحی با دوام هستند:

همانطور که در بالا اشاره کردیم با ورق کامپوزیت آلومینیوم اشکال خاصی را میتوان اجرا کرد که اجرای آن با دیگر مصالح نما به این راحتی نیست. پانل های کامپوزیت آلومینیومی به شما کمک می کند نمایی را بسازید که هم عملکرد بالایی داشته باشد و هم زیبا به نظر برسد. هر متریال ساختمانی باید دوام داشته باشد. پانل های کامپوزیت آلومینیومی را بدون از بین رفتن یکپارچگی ساختاری می توان برش داد، خم کرد، سوراخ کرد، پانچ کرد و تا کرد. به مدد انعطاف بالای پانل های آلومینیومی، ورق کامپوزیت آلومینیوم را میتوان در جاهایی که امکان استفاده از سایر متریال ها نیست استفاده کرد. ورق های کامپوزیت آلومینیومی بشدت با دوام بوده و آلومکس آن را تا 20 سال گارانتی می‌کند.

    •  ورق کامپوزیت آلومینیوم در مقایسه با سایر متریال های دیگر سبک تر هستند:

ورق کامپوزیت آلومینیوم در دسته مصالح سبک وزن قرار میگیرد که همین امر باعث می شود گزینه عالی برای نما باشد. آلومینیوم در مقایسه با استیل 65 درصد سبک تر است که همین امر آنرا یک جایگزین مناسب و کامل برای استیل می کند. پانل های روکش آلومینیومی که کارخانه ما استفاده می کنند در صنعت سبک ترین هستند. برای مثال وزن ورق های ضخامت 0.3 آلومکس 5.1 کیلوگرم در هر مترمربع است.

    • نمای آلومینیوم کامپوزیت هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارد:

در مقایسه با چوب و استیل و ساختمان های ساخته شده با نمای بتنی هزینه نگهداری نمای آلومینیومی تقریبا نزدیک به صفر است. اگر ساختمان شما در یک ناحیه روستایی واقع شده است نمای ساختمان آلومینیومی دو سال یکبار نیاز به شست و شو دارد. در مناطق شهری یکبار در سال و در مناطق خیلی صنعتی یک تا دو بار در سال باید شسته شود. علاوه بر اینکه نمای آلومینیومی نسبت به سایر متریال ها کمتر نیاز به شست و شو دارد باید گفته شود که شست و شوی آن بسیار آسان است. برای از بین بردن گرد و خاک کافی است با فشار متوسط ساختمان را آبکشی کنید. اگر با این روش گرد و خاک هنوز پاک نشده بود روش های دیگری را می توان استفاده کرد. قبل از اینکه خودتان بخواهید روشی را برای شست و شوی نما اجرا کنید پیشنهاد میگردد با توزیع کننده یا پیمانکار خود مشاوره کنید.

    • راه حل بسیار مقرون به صرفه

استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم در نمای ساختمان بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به سبک وزن بودن این متریال به Fixation Point های زیادی نیاز نیست که همین امر هزینه کارگر و مصالح بکار رفته را کاهش می دهد.

    • ورق های کامپوزیت آلومینیومی رنگ ها، سایزها و اشکال متنوعی دارد

ما به شما پانل هایی را می دهیم که اشکال و سایزهای متنوعی دارد. ورق های آلومینیوم کامپوزیت به راحتی برش میخورند، خم می شوند و سوراخ و پانچ می شوند. با توجه به اینکه آنها در اشکال و سایزهای زیادی عرضه می شوند لذا میتوان آنها را بنا به سایز دلخواه مشتری برش داد. همچنین ورق های کامپوزیت آلومینیومی در رنگ های زیادی عرضه می شوند و حتی میتوان رنگ سفارشی مشتری را نیز عرضه کرد.

    • پانل ها بسیار کاربردی هستند

سیستم ها و پانل های آلومینیومی متنوعی از آلومکس وجود دارد. بسیاری از اینها ویژگی های عملکردی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق بادی، ایمنی در برابر زلزله و مقاومت در برابر آتش را دارا هستند. همچنین هزینه های انرژی را کاهش می دهند، شست و شوی آسان و مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت بازیافت دارند.

    • آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است

مواد آلومینیومی و کامپوزیت ها از پیش تصفیه شده هستند به این معنی که یک لایه محافظ از آنها در برابر خوردگی محافظت می کند. حتی اگر پانل های آلومینیومی محافظت نشده بودند همچنان باز در برابر خوردگی مقاوم بودند. اما چرا؟ وقتی آلومینیوم در معرض هوا قرار می گیرد یک لایه آلومینیوم اکسید روی آن ایجاد می شود که خود این لایه مقاومت خوردگی آلومینیوم را بالا می برد. اگر ساختمان شما در جایی که آب و هوای بسیار بدی دارد واقع شده است آنگاه تدابیری برای ایجاد یک لایه خاص و تدابیری برای تعمیر و نگهداری ویژه باید اتخاذ گردد.

    • مصالحی غیر اشتعال پذیر (معرفی ورق کندسوز و 3d)

ورق های کامپوزیت آلومینیومی در دسته مصالح غیر اشتعال پذیر دسته بندی می گردد. وقتی در معرض دمای 600 درجه سلیوس قرار میگیرد ذوب می شود اما اشتعال پذیر نیست. در هسته این ورق ها مواد غیر هالوژنی استفاده شده است. به این ترتیب این از مصالح دوستدار محیط زیست است که هنگام آتش سوزی گازهای سمی تولید نمی کند

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می‌توانید از طریق چت آنلاین و تماس تلفنی باما در ارتباط باشید

پست های مرتبط

نظر بگذارید

برای ارسال دیدگاه باید حتماً وارد شوید .